Sunday, February 8, 2009

HUA...HUA...HUA

apa yg saya buat sepjg cuti 2 hari minggu ni sempena thaipusam.....meh nk citer sket...awal2 lg my mum dh inform jgn nak g memana pd hr sabtu(iaitu semlm) sbb my mum nak kene attend kenduri kawin kat melaka..so saya diamanahkan tuk menjaga 3 org adik saya ni (shima,wan n fatin)...shima g keje sebelah pg n balik waktu tgh hr, fatin g sekolah sebelah pg n balik tgh hr gak, wan dok tdo jer kat umah...so tugas saya kalo dh kene dok umah ni bese r..kene jd housewife la pulak..hehehe..sapu sampah, basuh pinggan, basuh baju, sidai baju, n masak....hmmm...jgn x tau saya dh pandai masak skrg ni...hehehe...(ps/: wat mansur...jgn igt aku x tau masak..hihihih..aku still igt lagi kata2 ko...kalo xtau masak bek jd lelaki jer...sentap beb!!!!)..hahaha ;P...so licin masakan aku tgh hari tu..hihih....so pada hari ahad(hari ni)...saya ada driving class bersama pakcik mansor...huhuhu...janji ngn dia kul 9...tp bese r org melayu punyer janji kan lewat sejam...so pakcik ni sampai kul 10...aku angin gak la...iyola sejak bekerja ni aku amat mementingkan masa...ni adalah 1st time saya memegang stereng kete...bak adik saya (shima) jgn gabra..pastu tangan jgn keras pegang stereng...pegang bese2 jer...kaki lak dia siap ajar lagi..cmner nak masuk gear satu...tekan clutch sampai abis lepas kn minyak then tukar gear satu...dah masuk gear 1 tekan minyak sket..then lepas clutch pelan2...then maintain jer...pastu..lepaskan minyak...then tekan clutch sampai abis...masuk gear 2 lak.....lepas kan clutch n tekan minyak...heheheh...wah...dah pandai dh ni...heheheh...then kalo nk berenti...tekan clutch sampai abis then tekan break...pastu free kan gear(ni masa kalo berenti lama la cam kat traffic light tu..hihih ;))hmm...next week ahad driving class yg kedua..saya x amik kelas hari sabtu depan sbb dah plan ngn kekwn saya tuk attend bachelorrate nite's sempena kekwn yg bakal menamatkan zaman bujang(aina, fiha n sarah) n tuk kawan yg akan futher phd ke australia (azila)...ok..till then... saya nk kene siap tuk ke JJ AU2, Keramat..

wasalam

Muahsss.....Daaaa~~~~

2 comments:

Anonymous said...

hihi mari blaja memandu dgn cik linda..

waah nnt masak utk kami puler..

14hb ada wedding nk attend, baru dpt kad smlm, maybe g sana dulu before jumpa korang huhuhu,... xpun, korang ikot aku la g kenduri tu hahaha.. 5org cm over je haha

Anonymous said...

hmm...xper nnt plan balik la cmner...

Post a Comment