Thursday, May 12, 2011

review

Assalamualaikum.hari ni dok jaga distiller org jer. hexane la, DCM la.aku punyer methanol jer..tp berkurun nk penuh..sgt la lambat. so sesambil byk sgt masa terluang setelah dihabiskan ngn breakfast(sampai 2X) then lunch sjer jer la nk mengulor updaye belog sat..hihih..sejak belog berwajah baru ni semangat lain mcm sket tuk update..kalo boleh hari2 nk update.


so hari ni nk citer pasal ARMAGEDON 2012. buku ni aku beli masa pesta buku antarabangsa. baru abis bab 6.byk bab lagi nk kene baca. so far jln citer dia best.kira cam baca buku sejarah sbb if nk tdo baca la buku ni.tp bukan di sebabkan buku ni bosan tp sbb xder masa lain dah nak baca..hihi..ok aku citer sket sampai setakat aku dh baca. dia citer pasal hari kiamat. ada yg menjangkakan kiamat akan berlaku pada tahun 2012 atau tarikhnyer 21 dis 2012. tu sbb ada movie pasal 2012 yg kalo kita tgk mcm hari kiamat.tp dlm movie tu just gambaran la.nk di ikutkan mmg xbetul jangkaan ni sbb boleh dijelaskan dlm ayat dibawah:



Mrk menanyakn kpdmu tntng kiamat:"Blakh terjdnya?"Katakanlah:"Sesungghnya pengetahuan tntng kiamat itu adlh pd sisi Tuhanku;TDK SEORG PUN YG DPT MNJELASKN WAKTU KEDTGANNYA SELAIN DIA.Kiamat itu amt berat(huru-haranya bagi makhluk)yg d langit & d bumi.Kiamat i2 tidak akn dtg kpdmu melainkn dgn tiba2.Mrk brtanya kpdmu seakan2 kamu benar2 mengetahuinya.Kataknlh:"Sesungguhnya pengetahuan tntng hr kiamat itu adlh d sisi Allah,tetapi kebykan manusia tidak mengetahui".~surah al-a'raaf,7:187~


ada cerita pasal tanda2 besar hari kiamat. cam kedatangan dajal, turun nyer Nabi Isa Alahis salam, matahari terbit dari barat, terdapat asap di seluruh alam,berlaku gempa bumi yg dasyat di barat, timur.


rasa x sabar nk sambung baca balik nnt. so kalo kawan2 nk baca mmg baguih sgt la.mmg one of fav book stakat ni.




dah abis baca buku ni nak baca buku yakjuj&makjud lak.







ok.stakat ni dulu tuk hari ni.


;)

2 comments:

reza aconk said...

blog anda bagus>>>

saya ajungi jempol!!!!



dan saya hanya sekedar mampir ya sekalian blogwalking!!!



jika bernit liat blog saya kunjungin balik jja!!!!

haslinda said...

thanks reza aconk!

Post a Comment